canada ranking

درباره کشور کانادا

کانادا تقریباً دو پنجم قارهٔ آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است، که این امر آن را دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه می‌سازد. این کشور جمعیت کمی دارد و بیشتر ساکنان آن در فاصلهٔ حدود ۱۲۵ مایل از مرزش با ایالات متحده زندگی می‌کنند. طبیعت وحشی و گستردهٔ کانادا به شمال نقش مهمی در هویت کانادایی‌ها ایفا می‌کند، همچنین شهرت کشور در پذیرش مهاجران نیز جزء ویژگی‌های آن است.

گرچه نورس در قرن ۱۰ در کانادا مستقر شدند، اکتشافات اروپاییان در قرن ۱۵۰۰ تسریع یافت. فرانسه و بریتانیا به دنبال کنترل این منطقه بودند و بریتانیا در سال ۱۷۶۳ تسلط خود را تثبیت کرد. این کشور تا سال ۱۸۶۷ مجموعه‌ای از مستعمرات بریتانیایی بود و سپس به عنوان یک دومین خودمختار تشکیل شد.

کانادایی‌ها به افتخار تشویق تمام شهروندان خود به احترام به فرهنگ‌های خود می‌پردازند. در سال ۱۹۷۱، کانادا سیاست ملی چندفرهنگی را به‌کار گرفت که تنوع این کشور را جشن می‌گیرد. در عین حال، کانادا با چالش‌های ملی مرتبط با نگرانی‌های اقلیت‌های بومی و ساکنان اصلی استان کبک که بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، روبه‌رو است. در حالی که تضمین‌های قانونی به این استان اختیارات گستردهٔ فرهنگی و زبانی می‌دهد، جنبش‌های مستقلیت کامل در دوره‌های مختلف ظاهر می‌شوند.

فهرست نویسندگان و هنرمندان موفق و متنوع کانادایی بسیار طولانی است. جونی میچل، آوریل لاوین و دریک تنها چند نمونه از کانادایی‌ها هستند که در موسیقی مدرن تاثیرگذار بوده‌اند.

فنیکا کانادا یک شاهنشینی قانونی با سرپرستی حاکم انگلیسی است. رهبر سلطنتی به طور محلی توسط یک فرماندار-عمومی به‌طور عمده نمایشی که توسط نخست‌وزیر کانادا منصوب می‌شود، نمایندگی می‌شود. دولت کانادا از نظام دموکراتیک مجلسی سبک بریتانیایی پیروی می‌کند. پایتخت این کشور، اتاوا، در استان آنتاریو واقع شده است.

کانادا جامعه صنعتی فناورانه با سطح زندگی بالا است. توافق‌نامه‌های تجاری در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ تجارت با ایالات متحده را به طرز چشمگیری تقویت کردند و اکنون این دو کشور به عنوان بزرگ‌ترین شریک‌های تجاری یکدیگر شناخته می‌شوند. در حالی که بخش خدمات درآمد بزرگ کانادا را تشکیل می‌دهد، این کشور به عنوان یک صادرکننده معتبر انرژی، غذا و معادن شناخته می‌شود. کانادا در رتبه سوم دنیا از نظر ذخایر نفت ثابت قرار دارد و چهارمین تولیدکننده نفت جهان است.

کانادا عضو سازمان ملل متحد است و از طریق آن در بسیاری از ماموریت‌های حفظ صلح شرکت کرده است. همچنین عضو ناتو و اتحادیه کشورهای سرزمینی است.

پایتخت کانادا: اتاوا

منطقه: شمال آمریکا

تولید ناخالص داخلی نفری (با توانایی خرید): ۵۸,۴۰۰ دلار

تولید ناخالص داخلی (کل ملت): ۲.۱۴ تریلیون دلار

جمعیت: ۳۸,۹۲۹,۹۰۲ نفر

مساحت: ۹,۹۸۴,۶۷۰ کیلومتر مربع

Canada Ranking

رنکینگ کشور کانادا در جهان

عوامل تاثیرگذار در رنکینگ کانادا
54.5%

امتیاز

ویژگی ها

    • مهربانی93%
    • سرگرم کننده61%
    • مناسب برای گردشگری86%
    • اقلیم دلپذیر19%
    • چشم انداز زیبا64%
    • جذابیت3%

    اعتبار پاسپورت کانادا

    جدول مقایسه پاسپورت های کانادا، ایران و انگلیس